Sållar mig till skaran som uppskattar TGM, skyller helt och hållet på Metallion
Har precis beställt boken, den nya upplagan, men känner att det vore lämpligt att träffa någon som lär ut detta. Är det bara du Henning som lär ut detta i Sverige? Anledningen till frågan är att jag själv bor i Stockholm men jag har förstått att du håller till i Göteborg.
(Om Homer Kelley skriver tre utropstecken så menar han det.)
Enjoy the ride!
When James Durham recorded 94 at the Old Course at St Andrews in 1767, he set a course record that lasted 86 years. Golf: A curious sport whose object is to put a very small ball in a very small hole with implements ill desiged for the purpose - Sir Winston Churchill
Henning kunde inte vara med förra året eftersom det kolliderade med ett event på Kungsängen. Men vi träffades i stan efteråt. Du kan skicka ett PM till honom och se om han har planer på att komma upp i år i något sammanhang. Har han det så kanske det finns tid för lektioner. Just för dagen har jag inga planer på att köra ett amatör-event igen. Det var kul och lyckat förra året, men jag är helt enkelt inte lika sugen i år. Just nu är jag mest sugen på att spela själv.
När det gäller att själv lära ut TGM så skulle det kräva en hel del studier och en auktorisering. Att köra lektioner handlar ju inte bara om att kunna det rent svingtekniska - som jag visserligen kan en del om, men långt ifrån allt. Dessutom bye-bye till amatörstatusen. Därmed håller jag mig personligen till att när andan faller på prata TGM med de som råkar stå på samma del av rangen som jag själv, är intresserade och har rätt inställning.
Jag har haft både goda och mindre goda erfarenheter av "spontana lektioner". De mindre goda erfarenheterna har uteslutande handlat om att "eleven" varit så otålig när det gällt sina egna resultat att det som börjat som en lektion övergått i det gamla vanliga "jag tar en hink till".
Upplever det ibland som att alltför många amatörgolfare mer eler mindre glömmer bort att försätta sig i "learning mode" när det skall träna eller ta lektioner. Effektivt tar de en lektion bara för att bekräfta att allt de tror på om svingen är rätt. De flesta lektioner bevisar att så inte är fallet. Men insikten om detta är så smärtsam att man antingen faller tillbaka i sitt gamla beteende och/eller bara ytterst sparsmakat tar till sig av det smörgåsbord an kunskap som erbjuds. (Ref: "Empty your cup" i Zen golf av J. Parent).
When James Durham recorded 94 at the Old Course at St Andrews in 1767, he set a course record that lasted 86 years. Golf: A curious sport whose object is to put a very small ball in a very small hole with implements ill desiged for the purpose - Sir Winston Churchill
Jag har väl kommit till det smärtsamma valet att antingen så börjar jag om från början eller så lägger jag av helt och hållet. Eftersom att sluta inte är ett alternativ så blir det till att börja om från början och då är TGM för mig det mest intressanta alternativet.
Jag tar och PM:ar Henning för att se om han har vägarna förbi, annars får det bli det omvända.
Försök att fånga upp Henning när han ev är på Stockholmsbesök som jag gjorde i Varberg. Ett tips är att om du har en videokamera så filma hela lektionen. När jag själv tittade på min video efteråt så kunde jag konstatera att Henning hade sagt dubbelt så mycket som jag kom ihåg!
Annars är rådet att läs boken enligt läsanvisningarna och använd sökfunktionen i detta forum så kommer du att hitta massor av information.