LynnBlakeGolf Forums - View Single Post - Golf Stroke Engineering MOM in Sweden
View Single Post
Old 07-28-2005, 04:42 PM
h.kan h.kan is offline
Member

Japp det bidde bara tre stycken.
Vilket är tråkigt, nog måste det finnas fler nordbor som äger och har läst TGM och som skulle ha kunnat bidra med sina erfarenheter. Eller personer som har lagt boken på hyllan därför att de inte riktigt har kunnat ta till sig denna svårlästa men fantastiska bok.
Allting står ju i denna lilla bok. Saker som jag aldrig någonsin skulle kunna tänka ut eller ens fundera på, står här. Vill man få en enkel vettig fungerande golfsving så är det TGM som gäller. När det dessutom nu finns ett flertal bra internetforum så finns ju alla möjligheter till att få hjälp med att ”tolka” TGM. MEN och det är ett stort men, att träffas i verkliga livet och enkelt utbyta erfarenheter är helt överlägset alla andra kommunikationssätt. Det är därför som detta möte var så fantastiskt bra.
För mig personligen så var det perfekt med ett litet antal deltagare, det gjorde det möjligt att i räta ut många viktiga frågetecken men också att få en del missförstånd rättade. Flying wedges och lokalisationen av pp3 är exempel på saker som jag hade missuppfattat och som med några enkla meningar klarades ut.
Att chippa utan pp3 var något som snabbt kändes rätt. Hula-hula rörelsen förstår jag nu till fullo, återstår bara att träna in den. Jag tror även jag förstår begreppet ”hands controll pivot” och ”tracing” med pp3.
Då jag har tittat en hel del på Tomasellos videos så har jag lagt mig till med en double-shift i bak och nersvingen. Nu förstår jag att det är zero shift som gäller och att den utförs mha right arm pickup. Jag har för detta ändamål tillverkat ett enkelt hängande incline plane som hjälper mig att inte slarva och föra in klubban under planet.
Om man inte har någon plane laser så går det utmärk att greppa en ficklampa så den lyser in i magen vid uppställningen och sen se hur skaftet följer planet.
Videoanalysen var extra roligt eftersom vi alla tre hade en del gemensamma fel och som sagt tre par ögon ser mer än ett par.
Ett stort tack till Metallion för att han ordnade denna trevliga, lättsamma och lärorika dag.
Reply With Quote